نحوه تمیز کردن فیلتر ممبران

همانطور که می دانید با استفاده از فیلتر ممبران می توان آب را از ذرات الوده پاکسازی کرد.

نگهداری و مراقبت از فیلتر های ممبران نیازمند جمع آوری اطلاعات است. تنها استفاده از فیلتر کافی نیست و شما باید از نحوه مراقبت و تمیز کردن آن اطلاع داشته باشید.

در مطالب قبل شما را با برخی از مهم ترین ویژگی این نوع فیلتر ها و همچنین برخی روش ها در تمیز کردن فیلتر ممبران آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

علاوه بر روش های شستشو فیلتر با شستشو از جلو و همچنین شستشو از پشت نوع روش دیگری برای مراقبت از فیلتر وجود دارد که شستشو با فشار هوا می گویند.

این نوع شستشو نیز مانند روش شستشو از جلو می باشد که فشار هوا نیز در آن تاثیر دارد.

به دلیل دخالت فشار هوا در این روش، تمیز شدن فیلتر ها خیلی بهتر انجام می گیرد.

هنگامی که شستشو از جلو انجام می گیرد مرز هایی مسئول بسته نگهداشتن هستند باز می شوند. هدف استفاده از این روش برای شستشو و تمیز کردن فیلتر ها ایجاد یک جریان آب بسیار قوی در فیلتر و از بین بردن و خارج کردن ذرات و آلودگی ها می باشد.

در روش شستشو از پشت تمامی قسمت های فیلتر تمیز می شود و هیچ جایی از فیلتر باقی نمی ماند که دچار گرفتگی شده باشد.

البته لازم به ذکر است که اگر آلودگی ها خیلی زیاد باشد ممکن است فیلتر ممبران به خوبی شسته و تمیز نشود در این قسمت بهتر است از مواد شیمیایی و شوینده برای شستشو استفاده کنید.

در برخی شرایط مشاهده می شود که روش های شستشو فیلتر را با هم ترکیب می کنند تا نتیجه مطلوب تری به دست آید. در هر صورت باید تمیز ماندن فیلتر را به یاد داشته باشید.

برای تهیه بهترین انواع فیلتر ممبران می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مشاهده منبع

1 مرداد 1398 - 16:34

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما